Kúttalan Utakon 2013. október 8-10.

2013.10.18 14:00

A VW Haszonjárművek október 8. és 10. között ismét megrendezte kiemelt vevői és meghívott vendégei részére a Kúttalan Utakon 2013. promóciós off-road tesztvezetési rendezvényét, ahol a Hungaroring területén működő OffRoad Center segítségével a márka összkerékhajtású haszonjárműveit mutatták be. A résztvevők instruktorok segítő felügyelete mellett próbálhatták ki, mit tud 4Motion hajtással az Amarok, a T5 Transporter, a Caddy és a Crafter. Utóbbi egy különleges hajtáslánccal épült, ami kifejezetten nehéz terepek leküzdéséhez építettek és egyenesen Wolfsburgból érkezett, hogy bizonyítsa, megéri 16 millió forintos alapárát.

Ahogy tavaly, úgy idén is felkérte a VW Haszonjárművek klubunkat, segítsünk a rendezvényt emlékezetessé tenni a résztvevők számára, valamint bemutatni a VW első összkerékhajtású modelljén keresztül, honnan indult a VW a terepre és mit tud még ma is a 30 éves technika.

A kockákat a klubtagok vezették, de ugyan azon a pályán mentek végig, amin az új autók és az „időutazást” választók mindannyiszor rácsodálkoztak a T3 képességeire. Ahogy megismertük a pályát, úgy lehetett mind többet „kihozni” a syncro-kból és tudtunk egyre nagyobb élménnyel szolgálni a vendégeknek. Sok fehéredő kezet láttunk, amint szorítják a kapaszkodót, miközben a 30 fok körüli kaptató tetejére érve csupán az égbolt látszott a szélvédőn keresztül és a platni tetején megállva az elindulás a zuhanás élményét ígérte. Majd a kuplungot felengedve fennakadt a lélegzet, kikerekedett a szem és időnként egy-egy önkéntelen „jaj”, vagy „b...sszameg” is kicsúszott a vendég száján. A majd 35 fok körüli oldaldőléses töltésen átrendeződtek az utasok a buszokban és a jobbegyben ülők bíztak az ajtózárak kitartásában. Legvégül pedig a letörés felett állva, az autó hasa alatt 3-3,5 méter mélység, amely aljában alig pár méterre már ott állnak a vendégekre váró autók, mikor jön a kérdés; itt fogunk lemenni? Az első tengely kicsit zuhan a kb. 40-60 cm-s függőleges fal előtt, majd talajt fog, fél másodperc múlva az első lökhárító túrja a homokot, miközben a bal hátsó kerék a levegőben pörög párat… Aztán vége, megállás. A vendég visszanyeri lélekjelenlétét, mosolyog, vagy hitetlenkedik, de mire kiszáll, már tudja; egy új élménnyel gazdagodott és mosolyogva köszöni meg, hogy egy igazi gépben ült, ahol nincs hókusz-pókusz, nincs számítógép, csak a vegytiszta mérnöki tudás által tervezett mechanika és a pilóta tudása.

Akik beültek valamelyikbe a három autó közül, már egészen másként fognak viszonyulni a forgalomban egy T3-hoz, mert megtapasztalták, ma is megállja a helyét az öreg Bulli.

A modern VW-kkel szemben Bandi, Sütiszörny (Vikor) és Garu autói vették fel a kesztyűt.