Mátra - túra 2014

2014.10.21 07:32

"Mátra alján, falu szélén" van egy kemping. Gerzson ezt szemelte ki táborhelynek május egyik hétvégéjére. Az akkori kedvezőtlen időjárásra tekintettel ez okt. közepére került. Jobb idöpontot időjárást nem is kérhettünk volna. Indul a Kékes hódító túra.  Csapat naggya Gerzsonék, Kava, Döme, Kerekes család, Garu család, Zasztiék, Szaki papáék, Seresék már pénteki érkezéssel elfoglalták a helyet a nagyon hangulatos és rajtunk kívül kihalt kempingben.

Ezzel el is kezdődött az "alapozás" a hétvégére melynek nyomai a szombati túrán itt-ott felfedezhetöek voltak. A Zotya Deni fiam és jómagam szombat reggel csatlakoztunk.

Már az oda vezető út szerpentin az erdő közepén bükk- fenyő erdő jobbról balról és persze a nap felkelte is páratlan élményt nyújtott. Miután alternatíva képpen több program kínálkozott a csapat három fele osztódott.

Zasztiék Eger felé vették az irányt előre látóan Volán busszal. Kerekes G. Garu Petivel később csatlakozva Dömével és az időközben megérkező Szentgyiék maradtak örizni a Dojo- t. Mi pedig irány a Mátra ! Az időjárás egyszerűen pazar. Az egész erdő a fák lombjai kezdtek őszire váltani. Sárgásodni- vörösödni lehullani.

A szép szál bükk törzsek között átszűrődő napfény kékes hátteret " festett" a szemünk elé. Nehéz szavakba önteni a látványt. A kezdeti lendület itt ott alábhagyott amikor a hegyoldal meredek óriásként tornyosult előttünk. Az vigasztalt, higy már vissza sem rövidebb mint ami hátravan. Olykor megállva kicsit fujtatni egymást mindig bevárva, nagyokat beszélgetve, jókat röhögve vettük sorra az akadályokat. Miután felértünk a Kékesre ha már itt vagyunk irány a kilátó ! Bármennyire fárasztó is volt a felfele út ez a látvány ilyen magasból körbe nézve mindenért kárpótolt bennünket.

A gyönyörködés kis pihi fénykép a Kékes csúcs kő előtt, a motoros emlékhely megtekintése után irány vissza. Természetesen másik úton. Látványban itt sem volt hiány.

Leomlott sziklák közt páfrány rét, többféle moha, dominó sorban gyökerestöl megdőlt fák, szemüvegüket keresgélő csinos lányok......és még sorolhatnám. A vissza út kicsit fáradtabban de ugyanúgy kedélyesen, egyszer kicsit eltévedve ( Kerekes lányok Köszi az útba igazítást ) telt. A túra fizikális nyomait / kb. 20- km. / két nap múlva is éreztük. A lelkit viszont egy életen át fogjuk.

Deni és én még az este haza indultunk. A többiek egy tábortűz mellet töltött vidám este és éjszaka után vasárnap bontottak tábort. Az ilyen élmények adnak lendületet kitartást a minden napokhoz.

Örülök, hogy ott lehettünk. Várjuk a következőt.